POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.EQUILIBRASKLEP.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu
internetowego www.equilibrasklep.pl jest APS IMPORT-EXPORT SP. Z O.O. wpisana
do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Lublin-Wschód w Lublinie z
siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS: 0000378637, miejsce wykonywania działalności oraz adres do
doręczeń: ul. Wincentego Witosa 3, 20-315 Lublin, NIP: 9462620730, REGON:
060738673, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@equilibra.pl, zwana dalej
„Administratorem” i będąca jednocześnie „Usługodawcą”.
2. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony
internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
3. Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z
dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu
internetowego www.equilibrasklep.pl.
§ 2
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA
DANYCH
1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA.
Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu www.equilibrasklep.pl
w przypadku:
a) rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia indywidualnego konta i
zarządzania tym Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja
umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem
Sklepu),
b) składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania umowy sprzedaży, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy sprzedaży).
c) zapisania się do Newslettera w celu przesyłania informacji handlowych
drogą elektroniczną. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej
zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH.
W przypadku:
a) Konta Usługobiorca podaje:
Imię i nazwisko,
Login,
Adres,
Adres e-mail.
b) Zamówienia Usługobiorca podaje:
Imię i nazwisko,
Adres,
NIP (opcjonalnie),
Adres e-mail,
Numer telefonu.
c) Newslettera Usługobiorca podaje
Imię i nazwisko,
adres e-mail.
3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH.
Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora:
a) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy,
tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez
okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis
szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla
roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej – trzy lata.
b) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż
zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić
Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis
szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla
roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej – trzy lata.
4. Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w
szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny
adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu,
typ systemu operacyjnego.
5. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą
być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą
elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu
bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca
2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z
dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w
wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
6. Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym
informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych
czynnościach, podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju
czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
7. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób,
których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane
są:
a) przetwarzane zgodnie z prawem,
b) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane
dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
c) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są
przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację
osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu
przetwarzania.
§ 3
UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których
korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu, a w szczególności do:
a) podmiotów realizujących dostawę Produktów,
b) dostawców systemów płatności,
c) biura księgowego,
d) hostingodawcy,
e) dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności (np.
oprogramowanie księgowe),
f) podmiotów zapewniających system mailingowy,
g) dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu
internetowego.
2. Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym
przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i
okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów
przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają
cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
3. Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie
Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 oraz §6
Polityki Prywatności.
§ 4
PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH
POPRAWIANIA
1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych
osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
2. Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
a) Dostęp do danych – art. 15 RODO.
b) Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
c) Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17
RODO.
d) Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
e) Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
f) Sprzeciw – art. 21 RODO
g) Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną
wiadomość e-mail na adres: info@equilibra.pl
4. W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z
powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia
niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli
jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań –
Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu
kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od
otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
§ 5
PLIKI “COOKIES”
1. Strona Administratora używa plików „cookies”.
2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na
stronie internetowej Sklepu. W plikach „ cookies” znajdują się informacje niezbędne
do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość
opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
3. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz
„stałe”.
a) „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
b) „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy
przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia
przez Usługobiorcę.
4. Administrator wykorzystuje własne pliki „cookies” w celu lepszego poznania
sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą
informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie
strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie
wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych
danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze
strony.
5. Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki „cookies” w celu zbierania ogólnych i
anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google
Analytics (administrator „cookies” zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA).
6. Pliki „cookies” mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w
szczególności sieć Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w
jaki Usługobiorca korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o
ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
7. Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „ cookies” do
swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki.
Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne
są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
§ 6
USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA W SKLEPIE
1. W Sklepie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów
społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.sklepequilibra.pl,
zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie
połączenie z serwerami Facebook lub Instagram.
2. Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do
przeglądarki Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy
otrzymują informację, że przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę
www.sklepequilibra.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie posiada profilu u danego
usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z
adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do
serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam
przechowywana.
3. Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów
społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować
wizytę na stronie www.equilibrasklep.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie
społecznościowym.
4. Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub
przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana
bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
5. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania
przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym
zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności
Usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawców:
https://www.facebook.com/policy.php
https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content .
6. Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały
dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie www.equilibrasklep.pl bezpośrednio
jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie www.equilibrasklep.pl
musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie
uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla
przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.
7. Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google
AdWords, wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC
dotyczących usługi Google AdWords. W ramach mechanizmu do zarządzania
ustawieniami plików cookies Usługobiorca ma możliwość zdecydowania, czy
Usługodawca będzie mógł korzystać z Google AdWords (administrator cookies
zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę
przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych
objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z
naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub
zniszczeniem.
2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające
pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych
przesyłanych drogą elektroniczną.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się
odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.